Paradoks i dramat naszych czasów polega na tworzeniu granic tam, gdzie przyjaźń i rozumienie siebie – wydawałoby się – powinny być normą, a historia demonstrowała tyle otwartości i wspólnoty. Jest to nie mieszczący się w świadomości absurd współczesności, w której tyle zbędnych tragedii i cierpienia. Mimo wszystko, przekraczając granice, jesteśmy skazani na dialog. Instalacja jest to długi stół negocjacyjny umieszczony w przestrzeni publicznej miasta, czysty i pusty, nakryty białą tkaniną. Na dwóch końcach stołu, naprzeciwko siebie na talerzach leżą serca. Sytuacja przygotowania i oczekiwania. Jak mówi sama artystka: „negocjacje się przeciągnęły, to proces trwający nie jeden miesiąc” Właśnie procesualność tej pracy stanowi jej nieodłączną część, im dłuższy czas trwania, tym bardziej dramatycznym staje się obraz, wypełniony śladami brudu, śmieci, rozkładu.
Antanina Slabodchykava (1979) – artystka, peformerka. Mieszka i pracuje w Mińsku. Ukończyła mińskie Liceum Sztuk Pięknych im. Glebova oraz Białoruską Akademię Sztuk Pięknych. Pracuje w różnych technikach, od kolażu po instalacje rozumiane totalnie. W swojej twórczości odnosi się do tematów macierzyństwa, tożsamości, gender, władzy, pamięci.